راز شاد زیستن وجوان ماندن

ساخت وبلاگ



بهترین منابع غذایی برای کاهش چین و چروک‌های پوستی

کاهش چین و چروک‌های پوستی

کارشناسان تغذیه همواره توصیه می‌کنند که استفاده از فرآورده‌های طبیعی و محصولات گیاهی بهترین روش برای جوانتر و شاداب‌تر ماندن پوست و کاهش چین و چروک‌های صورت است.

 

به گزارش تورنتو نیوز، این کارشناسان در مقاله جدید فهرستی از این محصولات طبیعی را ارائه کرده‌اند که استفاده از آنها روند پیری پوست را به تعویق می‌اندازد و چهره را جوانتر نگه می‌دارد.

 

این محصولات طبیعی عبارتند از:

                                                                بقیه در ادامه مطلب

راز شاد زیستن وجوان ماندن...
ما را در سایت راز شاد زیستن وجوان ماندن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : msargolzaei بازدید : 2324 تاريخ : 16 / 8 / 1391 ساعت: 4:01



با این خوردنی های فوق العاده شاد باشید


با این خوردنی های فوق العاده همیشه شاد باشید

 

 

افرادی که خوب غذا می خورند، در میان شادترین افراد کره زمین جای می گیرند. با خلق و خوی خوب غذا بپزید و غذا بخورید. هنگامی که در حال خوردن غذایی هستید، مواد موجود در مواد غذایی جذب جریان خون شما می شوند. اگر این وعده ی غذایی سالم باشد، بدن شما از تمام مواد مغذی موجود در آن بهره می برد. آنچه که می خورید بر خلق و خو و انرژی جسمی و روانی تان تاثیر می گذارد.

بسیاری از ما آنقدر در این زندگی سریع غرق شده ایم، که شاد زندگی کردن را فراموش کرده ایم؛ آنقدر اضطراب داریم که آرام بودن را فراموش کرده ایم؛ آنقدر نگرانیم که از سالم بودن دور شده ایم؛ از خوشحال بودن ناراحت می شویم؛ از دوست داشتن دیگران می ترسیم؛ و همدردی را مثبت نمی دانیم. آیا بخشی از وجود خود را به گسترش شادی در این زمین اختصاص می دهید؟ ما واقعا به آن نیاز داریم. تنها زمانی که از بودن در این لحظه لذت ببرید، می فهمید چرا آن را زمان حال می دانند و می نامند. از امروز، از زمان حال، لذت ببرید؛ زمان حال به شما می گوید، شاد باشید و بخندید.

                                                       بقیه در ادامه مطلب

راز شاد زیستن وجوان ماندن...
ما را در سایت راز شاد زیستن وجوان ماندن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : msargolzaei بازدید : 2323 تاريخ : 16 / 8 / 1391 ساعت: 3:52

 

اولين و رايجترين اشتباهي كه افراد در برنامه كاهش وزن خود مرتكب مي‌شوند محاسبه غلط كالري مصرفي در برنامه رژيم غذايي است.

بدترين روش براي شروع رژيم غذايي كاهش ناگهاني ميزان كربوهيدرات و در نتيجه از دست دادن مايع زيادي از بدن مي‌باشد. كاهش مايعات به ميزان مايعات دريافتي بستگي ندارد بلكه مستقيماً به توانايي بدن در نگهداري مايعات ارتباط دارد.

در اين برنامه‌ها چربي بدن كاهش نمي‌يابد بلكه در واقع تنها پروتئين از دست مي‌رود كه براي كليه‌ها بسيار خطرناك است. هنگامي كه اين نوع رژيمها موقتا قطع شوند فرد مجدداً با افزايش وزن به صورت چربي مواجه مي‌شود و اغلب ميبينيم كه فرد حتي چاقتر از زمان قبل از رژيم شده است.

هرچه شب هنگام بخوريد به چربي مبدل مي‌شود، فرقي ندارد چه ساعتي غذا بخوريد. ميزان كل كالري روزانه در برابر تعداد كالري كه مي‌سوزانيد تعيين كننده كاهش يا افزايش وزن است. بدن شما كالري شب يا روز را تشخيص نمي‌دهد. تنها ميزان كالريها دريك روز مطرح است.

نكته منفي خوردن غذا در شب اين است كه ممكن است دچار مشكلي به نام بازگشت اسيد شويد كه در اين صورت دچار سوزش سر دل خواهيد شد.

برخي غذاها مي‌توانند كالريها را بسوزانند، بعضي از غذاها، كمي بيشتر از ساير غذاها براي هضم انرژي لازم دارند.

آرام غذا خوردن و جويدن غذا باعث تنظيم مركز كنترل اشتهاي مغز مي‌شود. بنابراين آنچه كه خورده ايد اشتهايتان را كم مي‌كند و با غذاي كمتر زودتر سير مي‌شويد. غذا خوردن سريع خود به خود چاق نمي‌كند ولي از آنجايي كه افرادي كه سريع غذا مي‌خوردند به مكانيزم تنظيم اشتهايشان زمان كافي نمي‌دهند تا كار كند آنگاه بيشتر از ميزان لازم غذا مي‌خورند.

پروتئينها و كربوهيدراتها بدون توجه به منبع آنها، در هر گرم 4 كالري دارند. چربي نيز در هر گرم 9 كالري دارد، يعني بيشتر از دو برابر پروتئين و كربوهيدرات. گوشت نه تنها در هر گرم چهار كالري دارد بلكه هر گرم چربي گوشت 9 كالري دارد.

هرچه ميزان چربي گوشت بيشتر باشد كالري آن نيز بيشتر خواهد شد و چون مصرف كالري زياد باعث افزايش ذخيره سازي چربي مي‌شود، در نتيجه خوردن گوشت نه تنها باعث افزايش وزن مي‌شود، بلكه بيشتر آن را به صورت چربي ذخيره مي‌كند.

مكملهاي ويتاميني تمام احتياجات بدن شما از جمله پروتئين، كربوهيدرات، املاح، اسيدهاي آمينه و اسيدهاي چرب مورد نياز را برآورده نمي‌كند، بلكه اين باور غلط در مورد تغذيه و رژيم است.

بسياري از افرادي كه داراي رژيم كم كالري به همراه مكملهاي غذايي پروتئيني و ويتاميني هستند دچار مشكلاتي شده اند كه به علت عدم توانايي بدن جهت تنظيم متابوليسم بوده است مخصوصاً كليه‌ها و كبد كه نمي‌توانند به اين نوع رژيم سازگار شوند.

مهم نيست كه چه زماني از 24 ساعت كالري مصرف مي‌كنيد، نتيجه نهايي يكي است. فرمول پايه اين است كالري مصرفي در برابر كالري كه مي‌سوزانيد.

اگر در روز سه بار و هر بار چهارصد كالري بخوريد يا 1200 كالري را در يك وعده مصرف كنيد، بدن شما اين تفاوت را درك نمي‌كند. ولي فراموش نكنيد حذف وعده غذايي راه مناسبي براي رژيم موفق نيست زيرا اشتهاي شما را بيش از حد تحريك مي‌كند و نه تنها شما ناهار يا شام زيادتري مي‌خوريد بلكه در طول روز هم از انواع ميان وعدهها مصرف مي‌كنيد.

برخلاف تصور، گرسنه ماندن باعث مي‌شود وزن بدن به دليل ذخيره سازي چربي افزايش يابد.

اگر هدفتان از گرسنگي كشيدن كاهش وزن است بايد در برنامه رژيمي خود تجديدنظر كنيد. به جاي گرسنگي يك برنامه مناسب ورزشي براي خود تعيين كرده و بيشتر به باشگاه برويد. از ميوه جات، سبزيجات، حبوبات، گوشتهاي كم چرب و ماهي استفاده كنيد. سعي كنيد چهار يا پنج بار در هفته طبق يك برنامه منظم ورزش كنيد.

ننوشيدن مقدار كافي آب در طول روز متابوليسم و سوخت و ساز بدن را كند كرده و ممكن است باعث اضافه وزن نيز بشود. آب ماده‌اي ضروري براي فعاليتهاي متابوليك بدن، از جمله سوزاندن كالري محسوب مي‌شود. خوردن آب به جاي انواع نوشابه نيز بسيار مناسب است. نوشابه‌ها معمولاً زودتر احساس تشنگي را نسبت به آب از بين مي‌برند و داراي كالريهاي بي ارزش بوده و باعث مي‌شوند بعد از 30 دقيقه مجدداً احساس گرسنگي نماييد.

همچنين خوردن تنقلات هنگام گرسنگي باعث ايجاد عادتهاي غذايي ناسالم مي‌شود.

                       در  اذامه مطلب کم کردن وزن با بدنسازی خانمها                    

راز شاد زیستن وجوان ماندن...
ما را در سایت راز شاد زیستن وجوان ماندن دنبال می کنید

برچسب : اشتباهات,بدنسازی, نویسنده : msargolzaei بازدید : 2221 تاريخ : 16 / 8 / 1391 ساعت: 2:43

تمرینات شکم با تصاویر محرک

چند حرکت پلومتریک

 

 

تمرین وزنه بالا تنه ( برای حرفه ای ها )

پارو زدن در حالت خمیده بادمبل  

پارو زدن و خم شدن/ پارو زدن خمیده   

بالا کشیدن دمبل ( روی بدن)

حرکت بالا و پائین ( صعود و فرود ) 

چند حرکت وزنه برای حرفه ای ها

 

راز شاد زیستن وجوان ماندن...
ما را در سایت راز شاد زیستن وجوان ماندن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : msargolzaei بازدید : 7947 تاريخ : 7 / 8 / 1391 ساعت: 17:00

بدن‌سازی (به انگلیسی: Bodybuilding) یا پرورش اندام به انجام یکسری تمرینات بدنی با وسیله و دستگاههای گوناگون به طُرُق مختلف اطلاق می‌شود که با کمک تغذیة اصولی و علمی، آمادگی‌های جسمانی فرد را رشد داده و تاثیر زیادی بر توانایی‌های بدنی فرد بر جا می‌گذارد. لازم به ذکر است که این افزایش آمادگی‌های جسمانی، هم قدرتی و هم استقامتی می‌باشد.

بر اثر انجام تمرینات بدن‌سازی به بهترین شکل، حالتی در بدن ایجاد می‌شود که علاوه بر افزایش قدرت و توانایی‌های بدنی، نمای ظاهری بدن به صورتی موزون و متناسب در می‌آید که از آن با عنوان زیبایی اندام یاد می‌شود. عبارت دیگری که برای این فعالیت استفاده می‌شود پرورشِ اندام است که در هنگام استفاده از این کلمه معمولاً منظور افزایش حجم عضلانی و کاهش همزمان چربی برای فرمگیری بهتر بدن است. اکثر ورزشکاران، بدنسازی را به عنوان جزء مکمل به ورزش اضافه می‌کنند تا رشد عضلات مورد استفاده را بهبود ببخشد. به طور مثال، یک شناگر با تمرکز روی عضلات زیربغل خود می‌تواند در مدت کوتاهتری قدرت این عضلات و در نتیجه سرعت خود در شنای قورباغه را بهبود ببخشد.

محتویات در ادامه مطلب

راز شاد زیستن وجوان ماندن...
ما را در سایت راز شاد زیستن وجوان ماندن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : msargolzaei بازدید : 2336 تاريخ : 16 / 8 / 1391 ساعت: 4:24

 

 

ایروبیک چیست؟

 

ایروبیک یعنی فعالیتی که عضلات بزرگ را به کار می‌گیرد حداقل ۱۲ دقیقه با حالت ریتمیک و موزون. در شرایطی که سرعت و شدت تمرین قابل تحمل است و نیاز بدن به استفاده از اکسیژن برای مدتی افزایش می‌یابد، این فعالیت انجام می‌گردد. «ایروبیک» جزو فعالیت هوازی ( شدت تمرین بالاست و مدت تمرین پایین است). از نظر پزشکی، این ورزش سیستم قلب، عروق، تنفس را تعلیم می‌دهد و با سرعت و بازدهی بالا اکسیژن را می‌گیرد و به قسمتهای مختلف بدن می‌دهد، تنفس یکنواخت از دهان و بینی توأم انجام می‌شود و باعث تبادل اکسیژن و دی اکسید کربن، کنترل قند خون، کنترل فشار خون و کم کردن وزن اضافی بدن خواهد شد.

                                                                                  بقیه در ادامه مطلب

راز شاد زیستن وجوان ماندن...
ما را در سایت راز شاد زیستن وجوان ماندن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : msargolzaei بازدید : 2116 تاريخ : 7 / 8 / 1391 ساعت: 15:32

از آنجایی که چهره ی آرایش شده، هر چند کم با چهره ی بدون آرایش بسیار تفاوت دارد وخیلی از خانمها دوست ندارند با چهره ای بدون آرایش دیده شوند، راههایی برای همیشه مرتب بودن با صرف کمترین زمان وجود دارد تا شماچه در منزل برای انتقال روحیه ای شاد به افراد خانواده ونیز خودتان وچه بیرون از خانه در حدی ساده ومتعادل به راحتی به چهره تان رنگ تازه ای بدهید.


راز شاد زیستن وجوان ماندن...
ما را در سایت راز شاد زیستن وجوان ماندن دنبال می کنید

برچسب : راز زیبایی ,ارایش ساده,عکس, نویسنده : msargolzaei بازدید : 2312 تاريخ : 8 / 8 / 1391 ساعت: 3:33


وقتی برای گپ ‌زدن مقابلش می‌نشینیم، نه چهره‌ای جدی با موهای آشفته مثل موزیسین‌های کلاسیک دارد و نه ژست‌های خیلی از خوانندگان به روز را به خود می‌گیرد و البته نه مانند شخصیت‌هایی که در سریال‌های طنز نقش آن‌ها را ایفا کرده؛ محمدرضا هدایتی مثل خودش است.
اما از ما خبرنگاران موسیقی بعید نیست که وقتی هر روز خبر خواننده شدن یک بازیگر را می‌شنویم، نسبت به همه آن‌ها انتقاد داشته باشیم که، آقای محترم! چرا سرت به کار خودت گرم نیست؟ اما شاید خیلی‌ها پس از شنیدن حرف‌های هدایتی، استدلال‌ها، طرز فکر و لحن غیرادعایی‌اش، حرفشان را پس بگیرند.

او به تازگی یک آلبوم موسیقی با عنوان «ماه می‌خنده» منتشر کرده است و خودش می‌گوید فقط می‌خواهد احساس زیبایی برای مخاطبان به ارمغان بیاورد و این بزرگترین هدفی است که می‌تواند داشته باشد.
آنچه در پی می‌آید، شرح گفت‌وگو با محمدرضا هدایتی است؛ همان کسی که بیشتر با نام «جهانگیر‌شاه» و «طغرل» می‌شناسیمش.

بقیه در ادامه مطلب

راز شاد زیستن وجوان ماندن...
ما را در سایت راز شاد زیستن وجوان ماندن دنبال می کنید

برچسب : عکس و بیوگرافی و اهنگ جدید محمدرضا هدایتی, نویسنده : msargolzaei بازدید : 2657 تاريخ : 6 / 8 / 1391 ساعت: 19:49

 

برنامه های تلویزیونی با ذکر منبع آزاد است.

تمرینات هوازی: قبل یا بعد از تمرینات بدنسازی؟

"آیا تمرینات هوازی را باید قبل از تمرینات بدنسازی انجام داد یا بعد از آن؟" این سوال خیلی از شماست که دیدگاه های مختلفی نیز درباره آن نظر داده اند و ممکن است برای کسانیکه که تازه تمرین کردن را شروع کرده اند بی اهمیت جلوه کند. این مسئله هم مثل مسائل دیگر بستگی به اهداف ورزشی افراد مثلاً کاهش وزن، عضله سازی، افزایش قدرت، ورزش قهرمانی، ظاهر و امثال آن دارد.

تصمیم گرفته ایم که این مسئله را تاحدی روشن کنیم و تاحد ممکن برای گرفتن بهترین نتیجه راهنماییتان کنیم.

ورزش هوازی

ورزش های هوازی به هر ورزش با شدتی که باعث می شود اکسیژن برای گروه های عضلانی اصلی بدن طی یک دوره زمانی به طور مداوم تامین شود و فشار و تاکید بر روی سیستم قلب و عروقی بدن باشد گفته می شود.

ورزش هوازی ورزشی است که با سرعتی منظم طی مدتی طولانی تر انجام دهید نه مثل انفجارهای کوتاه انرژی در تمریناتی مثل دو اینتروال یا وزنه برداری. پیاده روی، دو نرم، دو استقامت، شنا و دوچرخه سواری، استفاده از تردمیل، دستگاه استپ، الیپتیکال، و دوچرخه ثابت در باشگاه جزء تمرینات هوازی می باشد. مهمترین منبع سوخت در تمرینات ایروبیک یا هوازی، گلوکز خون، گلوکز ذخیره بدن و چربی ها هستند.

تمرینات با وزنه

برخلاف تمرینات هوازی، تمرینات بدنسازی یا تمرین با وزنه فعالیتی است که با انفجارهای کوتاه مدت بیهوازی (بدون حضور اکسیژن) انجام می شود. بی هوازی به این معنا نیست که ما اکسیژن استغاده نمی کنیم. خیر. معنای آن این است که این فعالیت با شدتی است که نیاز عضلات به اکسیژن بیش از حد نرمال می شود و درنتیجه محصول متابولیکی مثل لاکتات تولید می شود و ادامه فعالیت با آن شدت غیرممکن می شود. مهمترین منبع سوخت بدن در تمرینات قدرتی و بدنسازی گلوکز عضلات و فسفوکراتین می باشد.

حال که با تفاوت بین تمرینات هوازی و بدنسازی آشنا شدید باید ببینیم که تمرینات هوازی باید قبل از تمرینات بدنسازی انجام شود یا پس از آن. وقتی فردی به منظور تمرین پا به داخل باشگاه می گذارد، تمرینات او می تواند چند حالت داشته باشد که در زیر بررسی می کنیم.

حالت اول: انجام تمرین هوازی بعد از تمرین بدنسازی

شما وارد باشگاه می شوید، خودتان را 10 دقیقه روی تردمیل گرم می کنید اما نمی خواهید تمرین هوازی زیادی انجام دهید چون فکر می کنید نیاز دارید انرژی خود را برای تمرینات بدنسازیتان حفظ کنید. همچنین شنیده اید که اگر تمرینات هوازی را بعد از بدنسازی انجام دهید چربی سوزی بیشتری می کنید.

انرژی بیشتری را برای تمرینات با وزنه حفظ می کند. منطق خوبی به نظر می رسد اما انجام 40 دقیقه تمرین هوازی با سرعت متوسط لزوماً انرژی شما را تخلیه نمی کند که نتوانید تمرینات بدنسازیتان را خوب انجام دهید. تا زمانیکه با تغذیه صحیح، ذخیره گلوکز کربوهیدرات بدنتان را بعد از جلسه تمرین هوازیتان حفظ کرده باشید، بدتان تا 500 گرم گلوکز ذخیره می کند.

یک جلسه دویدن روی تردمیل به مدت 40 دقیقه، برحسب وزن و سرعتتان، چیزی حدود  600 کالری می سوزاند. بخشی از این سوخت چربی های بدنتان خواهد بود، بخشی از آن گلوکز ذخیره و برخی گلوکز خون. برآورد منطقی می تواند این باشد که از کل 400 گرم گلوکز ذخیره ای که بدنتان در ابتدای تمرین موجود دارد،  طی این تمرین چیزی در حدود 80 تا 100 گرم آنرا می سوزاند. می بینید که به اندازه کافی برای تمرینات بدنسازیتان باقی می ماند.

از این گذشته اگر بخشی از این گلوکز ذخیره از دست رفته را با یک نوشیدنی ورزشی یا انرژی زا قبل از شروع تمرینات بدنسازیتان جبران کنید، ذخیره گلوکز بدنتان فقط مقدار کمی از زمانیکه وارد باشگاه شدید کمتر خواهد بود.

چربی  بیشتری می سوزاند. این یکی واقعاً جالب به نظر می رسد. ایده پشت این نظریه این است که اگر بخشی از ذخیره کربوهیدرات خود، یعنی همان گلوکز خون را با انجام تمرینات بدنسازی در ابتدای تمرین خالی کنید، موقع انجام تمرینات هوازی در فاز چربی سوزی خواهید بود. شاید از نظر تئوریکی این منطقی به نظر برسد اما فاز چربی سوزی بدن ساختی بسیار پیچیده و اسرارآمیز است که برایش فقط مهم است به طور کل چه میزان انرژی مصرف کرده باشید.

نمره حالت اول: خوب به نظر می رسد اما در واقعیت از 5 نمره فقط 2 نمره به آن تعلق می گیرد.

حالت دوم: انجام تمرینات هوازی قبل از تمرینات بدنسازی

در این حالت اول 40 دقیقه تمرین هوازی انجام می دهید چون فکر می کنید اگر آنرا بگذارید برای آخر تمرین خیلی خسته خواهید بود و قادر به انجام آن نخواهید بود. می دانید که اول تمرین چون سرحال تر هستید انرژی بیشتری می سوزانید پس کل انرژی های مصرفیتان بیشتر خواهد شد.

پاهایی سرحال تر برای انجام بهتر تمرینات هوازی. اگر تمرینات هوازی را قبل از بدنسازی انجام دهید، مطمئناً این قسمت از برنامه تمرینتان را بسیار کارآمدتر انجام خواهید داد و این یعنی می توانید با شدت بیشتر تمرین کنید و نتیجه بهتری کسب کنید. سنگین شدن دست ها و پاها پس از تمرینات بدنسازی باعث می شود نتوانید خوب از عهده تمرینات هوازی بربیایید.

تمرینات هوازی با شدت متوسط انرژی بیشتری نسبت به یک جلسه بدنسازی یکسان نیاز دارد پس اگر  می خواهید که کالری بیشتری برای کاهش وزن بسوزانید، انجام تمرین هوازی ضروری است. با انجام دادن این تمرینات در ابتدای کار، نتیجه تمرینتان را بهتر می کنید.

از طرف دیگر، اگر به مسئله سوخت رسانی، سوخت رسانی دوباره و مصرف مایعات توجه کنیم، خواهید توانست بعد از این جلسه تمرین هوازی به راحتی از پس تمرین بدنسازی خود برآیید.

قوی شدن عروق. شایان ذکر است که تمرینات هوازی حتی برای وزنه برداران و بدنسازان حرفه ای هم از دیدگاه سلامتی اهمیت زیادی دارد. تمرینات هوازی باعث حفظ قابلیت ارتجاعی عروق می شود که برای سلامت قلبی-عروقی کاملاً لازم است. تحقیقات بسیار نشان داده اند که این قابلیت ارتجاعی در وزنه بردارانی که کمتر تمرینات هوازی انجام می دهند بدتر است.

تحقیقات نشان می دهد که انجام تمرینات هوازی قبل از تمرینات با وزنه مفید است.

در یک تحقیق مشخص شد که برای 10 مردی که هر یک از این تمرینات را داشتند چه اتفاقی افتاد: تمرین فقط استقامتی، فقط دو، تمرین استقامتی-دو، تمرین دو-استقامتی. تمرین استقامتی-دو یعنی تمرینات با وزنه قبل از تمرین هوازی انجام شده است و برعکس).

گزارش این تحقیق به این صورت بوده است:

1. میزان بازده انرژی (میزان کالری مصرف شده) پس از اتمام تمرین برای آنها که تمرینات هوازی را قبل از تمرینات با وزنه انجام دادند بیشتر بود.

2. دویدن پس از تمرینات با وزنه از نظر فیزیولوژیکی بسیار دشوارتر از انجام آن قبل از تمرینات با وزنه بوده است. (این به مسئه کارایی و ایمنی برمی گردد)

3. محققان توصیه کردند که انجام تمرینات هوازی قبل از تمرینات بدنسازی وقتی قرار است هر دو را در یک جلسه تمرین انجام دهید بهتر است.

البته این تحقیق گسترده نبوده به همین دلیل نتایج آن قابل تعمیم نیستند.

نمره حالت دوم: بااینکه شواهد و مدارک هنوز کافی نیست، اما از 5 نمره 4 نمره به آن اختصاص می دهیم.

تمرینات هوازی عضلاتم را از بین برد

برخی بدنسازان و وزنه برداران تمایل زیادی به انجام تمرینات هوازی ندارند و تصور می کنند این تمرینات هورمون های کاتابولیکی مثل کورتیزول را تولید می کند که ذخیره عضلات را بعنوان سوخت بدن استفاده می کند و درنتیجه در فرایند آنابولیک عضله سازی تداخل ایجاد می کند.

بااینکه این موضوع شایسته این است که در مقاله دیگری درمورد بدنسازی، تغذیه  و متابولیسم مفصلاً بحث شود اما پاسخی کوتاه به آن این است که می توانید با تغذیه خوب و کافی قبل، حین و پس از تمرین، عضلاتتان را حفظ کنید و البته اگر قصد عضله سازی دارید، تمرینات هوازی را هم باید کمتر از یک ساعت انجام دهید.

حدود 40 دقیقه تمرین هوازی درکنار تغذیه خوب و کافی به هیچ وجه به عضلات شما آسیب نمی رساند. درواقع، باتوجه به موضوع مورد بحث در این مقاله، انجام تمرینات بدنسازی پس از تمرینات با وزنه آسیب بیشتری به عضلاتتان می رساند. فعالیت بعدی شما بلافاصله پس از تمرینات بدنسازی باید به ارتقاء فضای آنابولیک یا عضله سازی کمک کند که اینکار فقط از طریق استراحت و خوابیدن میسر است نه تمرین هوازی.

خلاصه

1. بیشتر تمرین هوازی خود را قبل از تمرینات بدنسازی قرار دهید.

2. بعد از اتمام تمرینات بدنسازی، بدنتان را سرد کنید و بعد بلافاصله بر ریکاوری خود تمرکز کنید و به تمرین بیشتر فکر نکنید.

3. بهتر است که تمرینات هوازی و بدنسازی خود را به صورت جداگانه در دو جلسه مجزا و در روزهای مختلف انجام دهید. البته اینکار زمانی بهتر است که هدفتان کاهش وزن نباشد. همچنین می توانید جلسات مجزایی را در یک روز انجام دهید اما لازم است که بین جلسات تمرین حتماً سوخت دوباره به بدنتان برسانید.

4. اگر هدف اصلیتان کاهش وزن است، انجام هر دو تمرین هوازی و بدنسازی در یک روز (البته با انجام تمرینات هوازی قبل از تمرین بدنسازی) باعث می شود سوخت و ساز بدنتان و درنتیجه کالری سوزی بیشتر شود.

5. اگر هدف اصلیتان افزایش قدرت است نه رشد عضلانی و افزایش حجم، بهتر است که تمرینات هوازی و بدنسازیتان را در دو روز جدا انجام دهید چون بعد از انجام هوازی قادر نخواهید بود وزنه های خیلی سنگین که برای افزایش قدرت لازم است استفاده کنید.

6. می توانید تمرینات بالا و پایین تنه را میکس کنید. بعنوان مثال، دویدن روی تردمیل را به همراه تمرینات بدنسازی بالاتنه در یک روز و شنا و تمرینات بدنسازی پایین تنه را در روزی دیگر انجام دهید.

7. خیلی خودتان را درگیر این مسئله نکنید. هر طور که راحت تر هستید تمرین کنید و مطمئن باشید که مشکلی برایتان ایجاد نخواهدکرد.{استاد منصور سرگلزهی}

راز شاد زیستن وجوان ماندن...
ما را در سایت راز شاد زیستن وجوان ماندن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : msargolzaei بازدید : 3183 تاريخ : 6 / 8 / 1391 ساعت: 3:34

جوان ماندن چهره               

 

در میان راهها و روشهای گوناگونی که برلی حفظ قوام پوست ، جلو گیری از پیری زود رس و چین و چروک توصیه می شود ، مصرف کرم های ضد آفتاب هنگام خروج از منزل در روز ، مصرف کرمهای مرطوب کننده به ویژه پس از خروج از حمام یا پس از شستشو با آب و صابون ، جزو مهمترین عوامل پیشگیری کننده از ضایعات پوست صورت هستند   

 

 

      اگر پوستتان خشک است        

 

 

اگر پوست شما بسار خشک است ، در مصرف صابون و شستشو زیاده روی نکنید . شستشوی مکرر دست و صورت با آب ، بر خلاف تصور ، موجب خشکی بیشتر پوست می شود زیرا لایه ی محافظ چربی پوسا را که مانع از تبخیر رطوبت می شود از بین می برد . مصرف کرم های مرطوب کننده را پس از شستشو فراموش نکنید .

 

 

رفع سرخی گونه ها

 

 

بر خی ها از سرخی بیش از حد گونه ها به ویژه در فصول سرد سال ، رنج می برند . برای رفع این رنگ اضافی و ناخوشایند کافی است قدری پودر صورت سبز رنگ را پس از آرایش صورت ، بر گونه ها بمالید ، به این ترتیب رنگ سرخ تا حد زیادی محو می شود .

 

 

قرمز شدن بینی

 

 

قرمز شدن بینی در فصول سرد سال یکی از مشکلات شایع بانوان و آقایان است . اگر اکثر اوقات بینی شما قرمز است گفته می شود که شستشوی صورت با شیر گرم تا حد زیادی آن را بر طرف می کند . راه دیگر ، استفاده از قطره ی بینی فنیل افرین یا تفازولین در هنگام صبح است . البته فقط با تجویز پزشک و برای حد اکثر سه روز چرا که مصرف مداوم این قطره ها در دراز مدت موجب گرفتگی بینی و عوارض دیگر می شود .

 

 

ماسک توت فرنگی

 

 

چند توت فرنگی رسیده را بشویید و با چنگال له کنید و مقداری ماست روی آن بریزید . سپس صورت خود را بشویید و مخلوط ماست و توت فرنگی را روی پوست بمالید . 15 ئقیقه بعد ، صورت خود را بشویید . خواهید دید که پوست شما بسیار نرم ، لطیف ، شاداب ، و پر خون می شود .

 

 

یک نوشیدنی مفید

 

 

در اینجا فرمول یک نوشابه ی بسیار مفید و مقوی را برای سلامت و شادابی پوست به شما معرفی میکنیم . آب یک لیمو ترش را در یک لیوان بریزید و یک قاشق چای خوری عسل به آن بیافزایید و خوب هم بزنید . ما بقی لیوان را از آب داغ پر کنید و پس از سرد شدن بنوشید و این نوشابه را هر روز به مدت یک ماه ، روزی یک لیوان بنوشید و ظرف این مدت خواهید دید که پوستتان بسیار لطیف و پر خون می شود .

 

 

 

درمان کک و مک

 

 

 

اگر از وجود کک و مک در صورت خود رنج می برید ، برای رفع نسبی آن با ید اندکی آبلیمو غلیظ را هر شب روی کک و مک ها بمالید و به نرمی ماساژ دهید . ظرف دو هفته کک و مک ها تا حد زیادی محو می شوند .

 

 

پودر زدن

 

 

برای مالیدن پودر به صورت ، همیشه از برس تمیز استفاده کنید . برسی که ذرات پودر به صورت توده های کوچک به موهای آن چسبیده باشد مناسب نیست و حتی میتواند موجب رشد میکروب و پیدایش لک در پوست صورت شود .

 

 

دوام آوردن آرایش

 

 

پس از مالیدن کرم یا سایر مواد پایه که سیال ، مایع یا نیمه مایع هستند یک دستمال کاغذی مرطوب را با سطح پوست تماس دهید ، به این ترتیب اولا آرایش اضافی از سطح پوست صورت پاک می شود و ثانیا آرایش شما بسیار بیشتر طول خواهد کشید و در این مدت و به سهولت پاک نخواهند شد .

 

 

یک نکته ی حیاطی

 

 

یکی از نکات بسیار مهم در حفظ زیبایی ، شادابی و سلامت پوست پاک کردن کلیه مواد آرایشی از سطح پوست ، پیش از خواب شبانه است . مسدود شدن منافذ پوستی توسط مواد آرایشی گوناگون در طول شب ، برای سلامت پوست بسیار مضر است . بنابراین در مورد زدودن این مواد از سطح پوست خود در هنگام شب ، پیش از رفتن به بستر ، اغماض نکنید .

 

 

جلو گیری از تعرق صورت

 

 

در هوای گرم ، هنگامی که پوست ، شروع به تعرق می کند ، قطرات عرق بر پیشانی و گونه ها جاری می شود و مواد آرایشی را نیز با خود جا به جا می کند و منظره ی نا زیبایی را به وجود می آورد . برای جلو گیری از عرق کردن صورت و بر هم ریختن آرایش ، کافی است پیش از آرایش یک پارچه ی نخی را در آب خیس کنید و به نرمی روی تمام نقاط پوستصورت تماس دهید . به این ترتیب ، منافذ پوستی باز میشوند و پوست عرق نمیکند.

 

 

حمام شیر

 

 

یکی از راههای شاداب و جوان نگهداری پوست بدن آن است که هنگام استحمام نیم لیتر شیر در وان حمام بریزید و مابقی حجم آن را از آب پر کنید و مدتی در آن دراز بکشید و پوستتان را ماساژ دهید.

 

 

جلوگیری از پوسته ریزی

 

 

اگر قرار است به جایی که آفتاب زیادی دارد ، مثلا  ساحل دریا مسافرت کنید بهتر است از یک ماه قبل هر بار که به حمام میروید یک فنجان روغن بچه در وان بریزید . این کار باعث نرمی و مقاومت پوست می شود و پوست را در برابر آفتاب مقاوم می کند و به این ترتیب پوست در برابر آفتاب نمی سوزد و پوسته پوسته نمیشود .

 

 

ادوکلون پس از استحمام

 

 

اگر بلا فاصله پس از استحمام به هنگامی که بدن ، هنوز رطوبت دارد ، چند قطره ادوکلون به پوست بپاشید علاوه بر اینکه تا مدت طولانی پوست خوشبو خواهد بود ، بسیار احساس خنکی و آسودگی خواهید نمود زیرا ادوکلون به سرعت پوست را سرد میکند .

 

 

 

ترک خوردن لب ها

 

 

 

مالیدن اندکی وازلین یا پماد ویتامین آ + د بر روی لب ها موجب نرمی آنها میشود . این نکته را به ویژه در زمستان که لب ها دچار خشکی و ترک خوردگی و سرما زدگی می شوند به یاد داشته باشید . اندکی وازلین یا پماد ویتامین آ + د ، موجب تسکین و التیام ترک خوردگی لب ها می شود.

 

 

زیبایی و درخشندگی

 

 

اگر احساس میکنید لب هایتان رنگی مات و خشک دارند ، پس از مالیدن روپ بر آنها ، اندکی وازلین را در خط دور لبها بمالید ، به این ترتیب لبها حالتی براق و زیبا پیدا میکنند .

 

 

 

 

 

شقاق گوشه ی لب ها

 

 

اگر دچار زخم گوشه ی لب شده اید ، مقداری الکل کامفر از داروخانه خریداری کنید و روزی سه بار با پنبه روی ضایعه بمالید . البته اگر عفونی باشد باید به پزشک      مراجعه نمود و آنتی بیوتیک مناسب دریافت کرد .

 

 

پاک کردن روژ

 

 

ابتدا با یک دستمال کاغذی، روژ را پاک کنید . سپس مقداری ادکلون روی یک دستمال کاغذی دیگر بریزید و لبها را با آن کاملا پاک کنید . این کار باعث می شود تمام روژ از سطح لب پاک شود .

 

 

 

 

چهره ی خندان

 

 

اگر هنگام مالیدن روژ بر لبها ، از وسط لبها به طرف گوشه ها بروید و گوشه ی لبها را به طرف بالا روژبزنید ( البته نه روی پوست گونه ) موجب می شود چهره ، بشاش به نظر برسد و نیز از احساس کشیدگی پوست اطراف لب جلوگیری میکند .

 

 

روژ پایدار

 

 

 

پس از مالیدن روژ لب ، لبها را با تماس دادن یک دستمال کاغذی ، به آهستگی خشک کنید ، سپس دوباره یک لایه روژ بزنید . و مجددا با دستمال کاغذی سطح آن را خشک کنید .  آنگاه سطح روژ را با یک لایه نازک وازلین بپوشانید . به این ترتیب یک رنگ مقاوم و براق و درخشنده که به سهولت پاک نمی شود خواهید داشت .

 

 

اگر می خواهید لبهایتان کوچکتر به نظر برسد

 

 

بسیاری از خانمها تمایل دارند لبهایشان کوچکتر از آنچه هست به نظر برسد . برای این منظور ، ابتدا یک کرم پایه ( کرم زیر آرایش ) بر روی لبها بمالید . سپس دور لبها را با یک مداد ابرو قهوه ای نرم ، خط بکشید . آنگاه یک روژ روشن ، روی لبها بزنید و لبها را با دقت و نرمی به هم تماس دهید . توجه داشته باشید که هنگام خط کشیدن نباید ، از حدود طبیعی دور لبها زیاد دور شوید .

 

 

بیرون آوردن بقایای روژ

 

 

اگر روژلب شما در لوله ی خود رسوب کرده و بالا نمی آید یا به آخر رسیده برای استفاده از بقایای آن کافی است یک برس مخصوص لب از فروشگاه لوازم آرایشی - بهداشتی تهیه نمایید و بار آن روژ را خارج کرده و به روی لب ها بمالید . معمولا یک سوم روژ در انتهای روژ باقی میماند که حجم قابل ملاحظه ای است و به این ترتیب میتوان آن را مورد استفاده قرار داد .

 

 

بهداشت و زیبایی پوست

 

 

مصرف پیوسته ی مواد آرایشی و بهداشتی شیمیایی علاوه بر این که از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیست ، میتواند موجب حساس شدن و آسیب پوستی و در نهایت پیری زود رس پوست صورت گردد. بنا براین بهتر است فر آورده های طبیعی را نیز موجب توجه قرار دهید و در صورت ممکن به جای ترکیبات شیمیایی از مواد طبیعی و گیاهی استفاده کنید . بسیاری از این مواد ، در منزل پیدا میشود . سه توصیه کلی و اساسی زیر را برای حفظ سلامت ، شادابی و جوانی مورد توجه قرار دهید :

 

1. ماسک مایونز- مایونز حاوی بسیاری از ترکیبات مفید و لازم برای پوست است ، از جمله سرکه ، زرده ی تخم مرغ و چربی. مقداری مایونز را بر روی پوست بمالید و پانزده دقیقه آن را با آب ولرم بشویید . این کار را هفته ای  دوبار و ترجیحا در هنگام غروب که پوست خسته است انجام دهید .

 

2. لعاب جو - برای نرم و لیطف کردن پوست ، مقداری بلغور نرم شده ی جو را در یک کیسه ی کوچک از جنس پارچه ی چیت بریزید و هنگامی که به حمام میروید ، وان را پر از آب داغ کنید ، در آن دراز بکشید و کیسه ی حاوی بلغور جو را در آب بگذارید .

 

3. جوانه ی گندم - مقداری کندم تازه را در بشقابی بریزید ، روی آن یک پارچه ی نخی بیندازید ، و هر روز مقداری آب بر سطح پارچه بپاشید به طوری که پارچه همواره خیس باشد . به زودی گندم ها جوانه میزنند . وقتی جوانه ها اندکی رشد کردنند ، گندمها را بردارید و در سالاد و غذاهای گوناگون بریزید و مصرف کنید . جوانه ی گندم حاوی انواع ویتامین ها و بسیار مفید است . یک کپسول عصاره ی جوانه ی گندم را با سوزن سوراخ کنید و روغن آن را به پوست ناحیه آرنج ، پاشنه و سایر نقاط خشک بدن بمالید بسیار مفید و نرم کننده خواهد بود . جوانه ی گندم ویتامین ای لازم برای پوست تامین میکند .

 

 

شستشو با آب باران

 

 

باران برای صورت مفید است . البته اولین قطرات باران به ویژه در شهرهای بزرگ معمولا آلوده به ذرات معلق هواست و بهتر است از آن استفاده نکنید . با قرار دادن یک لگن در حیاط ، می توانید مقدار زیادی آب در آن جمع کنید . سپس این آب را بجوشانید و صاف کنید تا ذرات معلق و آلوده ی آن گرفته شود . اکنون از این آب برای شستشوی صورت استفاده کنید . آب باران به ویژه برای کسانی که پوست صورت و دستان آنان حساس است مفید است .

 

 

پیشگیری از لک

 

 

اگر می خواهید از پیدایش لک و دانه های ریز قهوه ای رنگ بر پوست صورت خود جلوگیری کنید کافی است هر روز ، پس از شستشو و آبکشیدن صورت ، با یک دستمال کاغذی یا پارچه ی تمیز مقدار کمی آبلیمو را به پوست اطراف بینی و گونه که محل شایع پیدایش این لکه ها است تماس دهید .

 

 

 

درمان لک صورت

                                                 

 

اگر از لک های ریز و درشت صورت رنج می برید ، یک روش ساده برای دمان آن به شما پیشنهاد می کنیم . کافی است یک شیشه هماملیس خریداری کنید . هماملیس علاوه بر آنکه اثر چشمگیری در التیام زخم ، بریدگی ها ، کوفتگی ها و کبودی های پوستی دارد ، یک نرم کننده و پاک کننده نیز به شمار می رود . مرتب و هر صبح ، یک پارچه ی نخی تمیز ، را به مقداری هماملیس آغشته کنید و پس از شستشوی صورت ، این پارچه را با پوست صورت و گردن خود تماس دهید . به زودی پوست شما صاف ، نرم ، لطیف وتا حد زیادی عاری از لک خواهد شد .

 

درمان جوش صورت

 

جوانانی که از آکنه یا جوش غرور جوانی رنج می برند و پوست صورت آنها زیبایی خود را از دست داده است ؛ باید نکات زیر را در درمان آن موجب توجه قرار دهند ؛

پوست خود را همواره کاملا تمیز نگاه دارید . شستشوی مرتب با صابون و استحمام زیاد  .

 روزی سه بار صورت خود را با آب گرم کاملا بشویید و با حوله خشک کنید . برای خشک کردن ، حوله را با فشار روی پوست بکشید . سپس قدری آب سرد بر پوست صورت بپاشید و دوباره خشک کنید .

شب ها پیش از خواب ، یک قاشق نمک را در در دو قاشق آبلیمو حل کنید و یک پارچه ی نخی کاملا تمیز را به آن آغشته کنید و به پوست نواحی مبتلا تماس دهید . این کار را حد اقل یک هفته انجام دهید .

هر قدر کرم ها و لوسیون های گوناگون و آنتی بیوتیک های مختلف مصرف کنید ، تا زمانی که اصول بهداشتی اولیه را رعایت ننمایید ، جوشهای صورت شما بهبود نخواهد یافت . از مصرف شکلات ، انواع کیکهای خامه ای و شیرینی ها ، پسته ، بادام ، فندق ، گردو ، تخم مرغ و ادویه جات حتی المقدور بپرهیزید و مصرف نوشابه های گازدار را نیز محدود نمایید .

هرچه می توانید میوه و سبزی تازه مصرف کنید .

آب زیاد مصرف کنید .

مصرف نمک را محدود کنید .

خواب کافی و آرامش روانی داشته باشید .

سعی کنید حوله ی صورت خود را هر دو روز یک بار بشویید حتی روکش بالشها را مرتبا بشویید .

 

 

شیر پاک کن طبیعی

 

یک زرده ی تخم مرغ را با یک قاشق سوپ خوری روغن بادام و سه قاشق سوپ خوری شیر گرم مخلوط کنید و کاملا هم بزنید . این مخلوط را در یخچال نگهداری نمایید و از آن برای پاک کردن پوست استفاده نمایید . ابتدا لایه ای از آن را روی پوست بمالید و سپس با دستمال کاغذی پاک کنید و آب بکشید . این مخلوط به ویژه برای پاک کردن آرایش ، تقویت پوست ، رفع خشکی پوست موثر است .

 

 

درمان چین و چروک

 

 

هنگام غروب ، وقتی که کتری در حال جوش است ، صورت خود را با فاصله ی کافی ، در مقابل آن بگیرید تا بخار گرم به پوست صورت شما برسد و آن را گرم و مرطوب کند و باعث باز شدن منافذ پوستی گردد .آنگاه صورت خود را به نرمی ، با حوله خشک کنید و یک لایه نازک عسل روی صورت بمالید . ده تا پانزده دقیقه صبر کنید . در این فاصله می توانید یک فنجان چای بنوشید و آسودگی روانی داشته باشید . سپس با آب و صابون کافی ، صورت خود را بشویید . ماسک عسل برای تقویت پوست و جلوگیری و درمان چین و چروک صورت بسیار مفید است .

 

 

سیر برای سلامت پوست

 

 

چند قرص سیر بدون بو را از داروخانه خریداری کنید و آنها را آسیاب کنید تا به صورت پوست درآیند . سپس از این پودر به صورت مخلوط در ماسکهای زیبایی یا به صورت ماسک جداگانه برای درمان جوشهای صورت استفاده کنید .

 

 

ماسک شیر و نمک

 

 

اگر یک قاشق چای خوری نمک را با دو قاشق چای خوری شیر مخلوط کنید و به نرمی بر پوست صورت خود بمالید و چند دقیقه بعد از خشک شدن ، آن را با آب ولرم بشویید ، خواهید دید که پوست صورت شما بسیار لطیف پاکیزه و با طراوت خواهد شد . اگر این کار را هر دو روز یک بار به مدت یک هفته انجام دهید ، تاثیر چشم گیر آن شما را به شگفت خواهد آورد .

 

 

لطافت پوست

 

 

این توصیه برای بهداشت و زیبایی پوست صورت و گردن است ؛ صورت و گردن خود را دو بار در هفته ، با شیر گرم شستشو دهید . به همین راحتی ! به این ترتیب همیشه پوستی جوان ، نرم و لطیف همچون کودکان خواهید داشت .

 

پوست خیار را دور نیندازید

 

 

در فصول گرم سال ، پوست های مرطوب و تازه خیار را به نرمی روی پوست صورت بمالید . اثر خنک کننده و نرم کننده ی پوست خیار واقعا جالب است . توجه داشته باشید که اگر قبلا آرایشی کرده اید نباید خیار یا پوست آن را بر پوست صورت بمالید بلکه قبلا باید پوست تمیز و شسته شده باشد .

 

ماسک زرده ی تخم مرغ

 

این توصیه نیز برای نرم و لطیف شدن پوست است : چند قطره روغن زیتون را با یک زرده ی تخم مرغ کاملا مخلوط کنید و آن را بر روی پوست صورت بمالید و ده دقیقه صبر کنید تا خشک شود . سپس صورت خود را با آب گرم بشویید . این ماسک برای کسانی که پوست صورت آنها از نوع معمولی یا خشک است ، مناسب می باشد

 

راز شاد زیستن وجوان ماندن...
ما را در سایت راز شاد زیستن وجوان ماندن دنبال می کنید

برچسب : راستی راز جوان ماندن چیه, نویسنده : msargolzaei بازدید : 2503 تاريخ : 16 / 8 / 1391 ساعت: 20:39

حتمابخوانید: رازهای جوان ماندن چیست؟


بعضی از مواد غذایی مانع از پیری زودرس می‌شوند:
برخی از میوه‌ها و سبزی‌ها علاوه بر قندهای طبیعی، حاوی ویتامین Cو ماده‌ای به نام بیوفلاوونوئید که ضد سرطان هستند، می‌باشند که در نگهداری و پایداری ساختمان سلولی موثر بوده و مانع از شل شدن پوست ‌می‌گردند.
مرکبات( پرتقال، گریپ فروت، انواع لیمو و نارنگی)، انواع توت، گوجه فرنگی ، فلفل دلمه ای، طالبی ، توت‌فرنگی ، خربزه، هندوانه ، آلبالو، گیلاس ، گوجه‌فرنگی، کیوی ، سیب زمینی و سبزیجات برگ سبز مثل کلم بروکلی حاوی ویتامین C فراوانی هستند.
ویتامین C و موادی به نام بیوفلاوونوئید که در میوه ها و سبزیجات وجود دارند، در نگهداری و پایداری ساختمان سلولی موثر بوده و مانع از شل شدن پوست ‌می‌گردند.
انگور ، کشمش، آلبالو، نارنگی ، پرتقال، گریپ فروت و لیموترش از جمله موادی هستند که حاوی بیوفلاوونوئید زیادی می‌باشند.
کلروفیل نیز یکی از موادی است که مانع از پیری زودرس می‌شود. جعفری، یونجه، اسفناج، کلم بروکلی، تره، نعنا، مرزه، برگ چغندر و ریحان از مهم‌ترین منابع حاوی کلروفیل می‌باشند. لازم به ذکر است کلروفیل خام و پخته دارای خواص یکسانی هستند.
توصیه‌های ضد پیری:
- کمتر از غذاهای کنسرو شده استفاده کرده و بیشتر از غذاهای تازه مصرف نمایید.
- هر روز مقدار زیادی سبزی و میوه بخورید.
- غذاهای متنوع را در برنامه‌ی غذایی خود بگنجانید.
- مصرف 6 لیوان آب در طول یک روز، باعث خروج مواد سمی از بدن شما خواهد شد، در نتیجه مصرف آب را فراموش نکنید.
- از مصرف چای پررنگ و قهوه به مقدار زیاد بپرهیزید.
- به خاطر داشته باشید که یکی از عوامل موثر و مهم در بروز پیری، استرس و ناراحتی‌های فکری است. سعی کنید در هنگام غذاخوردن آرامش خود را حفظ کرده و آهسته غذا بخورید.
- اگر سیگار می‌کشید، مصرف آن را در اولین فرصت قطع کنید.
- هر روز پیاده روی داشته باشید.                                          بقیه درادامه مطلب

راز شاد زیستن وجوان ماندن...
ما را در سایت راز شاد زیستن وجوان ماندن دنبال می کنید

برچسب : انگور,البالو,گریپ فروت,لیمو ترش, نویسنده : msargolzaei بازدید : 7213 تاريخ : 16 / 8 / 1391 ساعت: 20:52

 
  راز ساده جوان ماندن  
 
     
 
 
راز ساده جوان ماندن  
 
 
 
 
   
   
 
راز جوان ماندن چیست؟ نیازی نیست كتاب های تاریخی را مرور كنید و به كشف بزرگ یك كیمیاگر برسید. برای جوان ماندن روزانه ۸ لیوان آب و ۲۵گرم موادفیبری كافیست. این نكته را تحقیقات ثابت كرده است.
اول آشنایی با موادغنی از فیبر سبزیجات، كنگرفرنگی، لوبیا سبز، سویا، حبوبات و غلات در تركیب خود فیبر فراوان دارند. البته میوه هایی مثل گریپ فرود، شاتوت و تمشك نیز حاوی مقادیر زیادی فیبر هستند. دكتر اوز می گوید: «شاید شما تاكنون مطالب زیادی درباره خواص انواع نانهای گندم و جود شنیده باشید. اما جالب است بدانید تمامی حبوبات برای بدن شما مفید هستند و باعث كاهش كلسترول و فشارخون می شوند، حتی از بیماریهایی مثل دیابت، سرطان و بیماریهای قلبی نیز جلوگیری می كنند و با برقراری تعادل بین چاقی و كلسترول و تولید یك آنتی اكسیدان قوی به شما كمك می كند تا جوانتر و سالمتر بمانید و حتی عمر طولانی تری نیز داشته باشید.
البته ناگفته نماند جو دوسر به تنهایی نیز بسیار عالی و برای گوارش و هضم غذا مناسب است چرا كه كالری زیادی ندارد و باعث كشش غذا در معده شده و از انباشتگی وبتونه شدن غذا جلوگیری می كند. گرچه باید بدانید كه تمامی فیبرهای غلات «غیرمحلول» هستند و باید همراه با آنها آب زیادی نوشید و به غذاهای دیگری نیز كه همراه با آن می خورید توجه كافی داشته باشید.
غذاهایی مثل چغندر، كشمش، خرما و سویا غنی از منیزیم برای بدن بسیار مفید هستند. این مواد باعث فعالیت معده و روده شما می شوند.
دكتر «اوز» در ادامه می گوید: سه چیز ساده وجود دارد كه مصرف آن باعث كاهش ابتلا به سرطان حتی تا بیش از ۵۰درصد می شود. اول: صرف غذاهای حاوی اسیدفولیك است، چنانچه از مكملهای حاوی این اسید استفاده نمی كنید می توانید از آب پرتقال، اسفناج و دیگر سبزیجاتی كه برگهای سبز رنگ دارند، برای به دست آوردن این اسید استفاده كنید.
دوم:
از ویتامین D استفاده كنید، كه این ویتامین را می توانید در شیرهای كم چرب و آب پرتقال بیابید.
شما می توانید مقداری از ویتامین D موردنیاز خود را از طریق آفتاب به دست آورید و چنانچه ساكن مناطقی هستید كه ویتامین D لازم را كسب نمی كنید، حتماً از مكملهای آن استفاده كنید.
سوم: مصرف روزانه ۲عدد قرص آسپرین بچه. تهیه این قرص خیلی آسان و كم هزینه است. قرص آسپرین فواید زیادی دارد، به پوست شما و سلامتی آن بسیار كمك می كند، البته اگر دچار ناراحتی معده هستید یا معده حساسی دارید، ویتامین D می تواند برای شما خطرآفرین باشد.
باید همواره سعی كنید از احتیاجات بدن خود مطلع باشید و عكس العمل بدن خود نسبت به موادغذایی مختلف را بررسی كنید. سس و رب گوجه فرنگی نیز به دلیل وجود ماده ای به نام «لی كوپین» ضدسرطان هستند، ولی باید به میزان مصرف آن توجه كنید. گوجه فرنگی برای اینكه خاصیت غذایی خود را حفظ كند باید پخته شود، قهوه نیز خطر ابتلا به سرطان كبد را كاهش می دهد و برای بیماریهایی مثل آلزایمر و پاركینسون نیز بسیار مفید است. البته افرادی كه به بیماری سردرد، میگرن و تپش قلب مبتلا هستند، باید از خوردن قهوه اجتناب كنند زیرا عوارض ناخوشایندی برای آنها در برخواهدداشت.
در انتها برای اینكه قلب سالم و سلامتی داشته باشید، از غذاهای غنی از اسیدچرب امگا۳ مثل ماهی آزاد مغز بادام و فندق استفاده كنید. از فواید سیر و پیاز هم در این زمینه غافل نشوید.
 
 
 

 

راز شاد زیستن وجوان ماندن...
ما را در سایت راز شاد زیستن وجوان ماندن دنبال می کنید

برچسب : این راز ساده چیه, نویسنده : msargolzaei بازدید : 3366 تاريخ : 16 / 8 / 1391 ساعت: 20:18

نويسندگان

خبرنامه